Medewerker aan het werk met OSS

Operator Support Systeem

  • Beamerprojectie
  • Operator Support System

Operator Support System, ook wel bekend als beamerprojectie, vormen een interessante aanpak in het faciliteren van het werk voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Deze innovatieve technologie biedt real-time visuele instructies die direct op de werkplek worden geprojecteerd. OSS is met name effectief in industriële setting, zoals montage en assemblage.

OSS is laagdrempelig doordat het visueel is ingesteld. Hierdoor ben je minder afhankelijk van leesvaardigheid en abstract denken. Daarnaast betreft het een stapsgewijze begeleiding, wat het aanleren van nieuwe taken vergemakkelijkt. Ook zorgen de real-time instructies ervoor dat de noodzaak van constante persoonlijke belgeleiding verminderd wordt. Werknemers kunnen hierdoor meer zelfstandig opereren wat positief werkt aan het zelfvertrouwen en eigen autonomie van de medewerker. Ook kan OSS aangepast worden aan specifieke behoeften van elk individu.

Kortom, door het inzetten van OSS ontstaan er nieuwe, toegankelijke mogelijkheden voor inclusieve werkgelegenheid. Waardoor we een steeds betere inclusievere arbeidsmarkt kunnen creëren met elkaar.

gerelateerde artikelen

Werkgeverssubsidie UWV afgerond: Brede Impact voor jong beschutte collega’s met OSS

  • Implementatie
  • Nieuws
  • Operator Support System

De afgelopen twee jaar hebben TINT en Lucrato een werkgeverssubsidie van het UWV ontvangen. Hiermee zijn twee Operator Support Systems (OSS) aangeschaft. Deze interactieve systemen worden ingezet voor de doelgroep jong beschut om nieuwe werkzaamheden uit te voeren. In dit artikel beschrijven we hoe dit proces is verlopen. 

Studentverhaal: gebruikerservaringen met het OSS systeem

  • Operator Support System
  • Studentverhaal

Elk semester werken verschillende studenten aan de projecten van TINT door middel van hun scripties of stages. Nina heeft bij TINT onderzoek gedaan naar de impact van het Operator Support Systeem (OSS) op beschut werk.

Studentverhaal: onderzoek naar de impact van een Operator Support System

  • Inclusieve technologie
  • Operator Support System
  • Studentverhaal

Elk semester werken verschillende studenten aan de projecten van TINT door middel van hun scripties of stages. Deze studenten zijn essentieel voor het succes van TINT en hun bijdragen zijn van grote waarde. Kelvin studeert Toegepast Psychologie aan het Saxion en heeft vorig schooljaar stagegelopen bij TINT. Hij heeft zich tijdens zijn stage verdiept in het Operator Support System, een innovatieve technologie voor mensen die beschut werk uitvoeren.

Riso's Japanse Zakenmannen Betreden SDD: Een Ontmoeting van Innovatie en Cultuur

  • Nieuws
  • Operator Support System
  • SDD
  • TINT Apeldoorn

Een afvaardiging van Japanse zakenmannen, vertegenwoordigers van het gerenommeerde bedrijf Riso, bracht onlangs een bezoek aan de faciliteiten van SDD, op locatie van Werkleerbedrijf Lucrato. Gedurende hun verblijf namen ze de tijd om de geavanceerde printoplossingen van SDD te verkennen, die bekend staan om hun innovatie en efficiëntie.

Word TINT partner