Het ontwikkelen en inclusief maken van de technologie catalogus voor de doelgroep

  • Inclusieve technologie
  • Nieuws
  • Werkgevers

Doelstelling

De technologie catalogus verder ontwikkelen om hem meer inclusief te maken, zodat ook de doelgroep hem makkelijker kan gebruiken.

Doelgroep

Mensen die een afstand tot de arbeidsmarkt ervaren en hun coach. Daarnaast accountmanagers van Werkleerbedrijf Lucrato.

Betrokken partijen

Smart Solutions Studenten en Ronald Goedhart de Kroon van Werkleerbedrijf Lucrato.

Opzet pilot

Er is eerst onderzoek gedaan naar de behoeftes van de gebruikers. Deze input is gebruikt voor het brainstormen over een gepast format om de technologie catalogus te ontwikkelen. Daarna is er een prototype ontwikkeld om voor te leggen aan alle betrokken stakeholders. Dit project had de looptijd van een jaar.

Belangrijkste opbrengsten

Een werkend prototype van de technologie catalogus met daarbij instructies en een implementatieplan.

Vervolg

Een volgende groep Smart Solutions Studenten gaat verder met het ontwikkelen van een bèta versie.

Recente artikelen

Use case: het ondersteunen van mensen met psychisch knelpunten op de werkvloer van een fietsfabrikant

  • Inclusieve technologie
  • Nieuws
  • Psychisch Knelpunt

Medewerkers met een psychische beperking hebben vaker problemen met de sociale en interactieve aspecten rondom het werk dan met het werk zelf.

Lees meer
Montagehal Van Raam

Best practice: het ondersteunen van mensen die een fysiek knelpunt ervaren op de werkvloer bij een fietsfabrikant

  • Best practice
  • Nieuws

Medewerkers met een fysieke beperking zijn beperkt in hun belastbaarheid. Hierdoor kunnen ze fysieke werkzaamheden maar kort uitvoeren. Hoe kan technoloiie bijdragen aan een oplossing?

Lees meer
Man monteert fiets

Pilot van start: aan het werk met behulp van Operator Support System

  • Inclusieve technologie
  • Nieuws
  • Operator Support System
  • Pilot

Saxion, IJssel Technologie en werkbedrijf Lucrato zijn de pilot ‘Inclusieve technologie met behulp van OSS (Operator Support Systeem)’ binnen Lucrato begonnen. Maar hoe is de pilot van start gegaan binnen TINT Apeldoorn? Waar moet je allemaal opletten? Lucrato neemt ons mee in het proces.

Lees meer
Operator Support System projectie op werkbank

In de praktijk: Operator Support System bij Senzer

  • Inclusieve technologie
  • Nieuws
  • Operator Support System
  • Praktijk

Een aantal leden van het consortium ging op bezoek bij sociaal werkbedrijf Senzer in Helmond-De Peel waar ze inclusieve technologie inzetten. Een kijkje op de werkvloer om kennis en inspiratie op doen.

Lees meer
Aantal consortium leden krijgen uitleg over OSS bij Senzer

Hybride leren en nieuwe technologie; kansen voor iedereen

  • A+O fonds
  • Nieuws
  • TINT Apeldoorn

Het A+O fonds besteedt in haar magazine en online aandacht aan de eerste technohub inclusieve technologie (TINT) van Nederland, een innovatief concept geïnitieerd door de Kennisalliantie Inclusie en Technologie en de sector van maak- en technologiebedrijven. In 2020 is het idee met een consortium van 8 organisaties vertaald naar een concreet programma, gericht op de kansen van nieuwe technologie in relatie tot het vergroten van de duurzame inzetbaarheid van medewerkers van bedrijven en het versterken van de positie van mensen met een arbeidsbeperking op de regionale arbeidsmarkt.

Lees meer

Kennissessies TINT Apeldoorn

  • Hybride leren
  • Inclusieve technologie
  • Kennissessie
  • Nieuws
  • Werkgevers

Voor alle deelnemers aan het consortium zijn kennissessies georganiseerd met verschillende thema's zoals verschillende technologieen, mens & arbeid en onderwijs & hybride leren. Lees hier de doelen en uitkomsten.

Lees meer
Medewerker met een VR-bril op