Inclusieve technologie als motor voor volwasseneneducatie

  • Nieuws

In het artikel Technologie in de volwasseneneducatie wordt de rol van inclusieve technologie besproken in het ondersteunen van volwassenen die moeite hebben met basisvaardigheden zoals taal, rekenen en digitale vaardigheden. Oefenen.nl richt zich op het ontwikkelen van toegankelijke digitale hulpmiddelen voor deze doelgroep, zoals oefenprogramma’s en AI-ondersteuning. TINT Apeldoorn, vertegenwoordigd door Sjoerd de Vries en Lysanne Scheijbeler, benadrukt dat technologie kan helpen barrières te verlagen, zodat mensen zonder schaamte en stigma kunnen deelnemen aan educatie en werk.

Sjoerd pleit ervoor dat de samenleving zich aanpast aan kwetsbare groepen, terwijl Lysanne uitlegt dat technologie vaak ontoegankelijk is voor mensen met verschillende achtergronden. TINT zet in op pilots en samenwerking met psychologiestudenten om technologie te ontwikkelen die deze problemen aanpakt. Hun doel is om technologie te benutten als middel om zelfvertrouwen, zelfstandigheid en participatie te vergroten.

Oefenen.nl werkt daarnaast aan tools zoals de Voorleespen, spraakherkenningstechnologie en digitale instructies om mensen in staat te stellen beter te functioneren op het werk en in het dagelijks leven

Lees hier het artikel van oefenen.nl

Recente artikelen

Inclusieve technologie als motor voor volwasseneneducatie

  • Nieuws

In het artikel 'Technologie in de volwasseneneducatie' wordt de rol van inclusieve technologie besproken in het ondersteunen van volwassenen die moeite hebben met basisvaardigheden zoals taal, rekenen en digitale vaardigheden.

Lees meer
Inclusieve technologie als motor voor volwasseneneducatie

Solliciteren kun je leren: leen de VR-sollicitatietraining!

  • Lucrato
  • Nieuws
  • Praktijk
  • Virtual Reality

Plak CV van de kandidaat in het systeem, kies een passende vacature uit en klik op start. Zet de VR-bril op bij de kandidaat en hij of zij waant zich in een levensechte kantoorruimte. Hier kun je veilig oefenen met sollicitatiegesprekken en krijg je naar afloop in de VR-omgeving gerichte feedback op wat al heel goed ging en waar nog kans voor ontwikkeling ligt!

Lees meer
Inclusieve technologie als motor voor volwasseneneducatie

Studentenverhaal: Damien leerde processen en mensen te combineren tot een inclusief resultaat!

  • Stage
  • Studentverhaal
  • Werkgevers

Elk semester werken verschillende studenten aan de projecten van TINT door middel van hun scripties of stages. Damien studeert technische bedrijfskunde aan het Saxion en heeft vorig schooljaar stagegelopen bij TINT. Hij heeft zich tijdens zijn stage verdiept in het maken van een indeling voor de werkplaats van Ecolution waarmee de productie verhoogd kan worden.

Lees meer
Inclusieve technologie als motor voor volwasseneneducatie

Studenten in de spotlight: Wat is hun bijdrage bij TINT?

  • Inclusieve technologie
  • Nieuws
  • Onderzoek

Elk semester dragen verschillende getalenteerde studenten bij aan de projecten van TINT. Begin september zijn zes nieuwe studenten gestart met hun stage of scriptie. In dit artikel stellen ze zich voor en delen ze wat ze tot nu hebben geleerd en ervaren

Lees meer
Inclusieve technologie als motor voor volwasseneneducatie

Terugblik op inspirerende A+O metalektrodag

  • A+O Metalektro
  • Kennisdeling
  • Nieuws

Afgelopen vrijdag organiseerde A+O Metalektro een inspirerende dag met als thema “van schaarste naar bloei, een frisse kijk op werk”. Als TINT mochten we hier wat vertellen over de brug die wij slaan tussen de wereld van technologie en de samenleving.

Lees meer
Inclusieve technologie als motor voor volwasseneneducatie

Studentverhaal: Julia maakte een informatiebord voor TINT

  • Praktijk
  • Studentverhaal

Elk semester werken verschillende studenten aan de projecten van TINT door middel van hun scripties of stages. Julia en Josine hebben een informatiebord ontworpen. Het doel van het bord is om medewerkers binnen Lucrato beter bekend te maken met de verschillende technologieën die TINT inzet.

Lees meer
Inclusieve technologie als motor voor volwasseneneducatie