Studentverhaal: Procesoptimalisatie in het magazijn van Lucrato

Elk semester werken verschillende studenten aan de projecten van TINT door middel van hun scripties of stages. Deze studenten zijn essentieel voor het succes van TINT en hun bijdragen zijn van grote waarde. We zijn erg dankbaar voor de kennis en inzichten die zij met ons delen. Aan het einde van elk semester presenteren zij een onderzoeksverslag, scriptie of professioneel product, dat we graag met een breder publiek delen. 

  • Inclusieve technologie
  • Studentverhaal

Mohamed is inmiddels afgestudeerd in Technische bedrijfskunde. Zijn scriptie schreef hij voor Lucrato, in dit artikel vertelt hij over zijn ervaringen.

In welk onderwerp heb jij je verdiept tijdens jouw scriptie?  

Ik heb mij gericht op het optimaliseren van het magazijn binnen Lucrato. Ik heb de huidige situatie van het magazijn onderzocht en gezocht naar verbeteringen om de doorlooptijd van het orderpickproces met 25% te verkorten​​. 

Hoe zag je onderzoek eruit?  

Mijn onderzoek volgde het DMAIC-procesmodel: 

Define: Analyse van de huidige situatie van het orderpickproces. 

Measure: Identificeren van knelpunten door observaties en tijdmetingen. 

Analyze: Oorzaken van de knelpunten achterhalen met interviews en het Ishikawa-diagram. 

Improve: Voorstellen en testen van verbeteringen zoals de herinrichting van het magazijn en implementatie van een Warehouse Management System (WMS). 

Control: Implementeren van een RACI-matrix om de voorgestelde verbeteringen te waarborgen​​. 

Waar heb je het meeste van geleerd afgelopen periode? 

Ik heb het meeste geleerd van de gesprekken met de medewerkers in het magazijn. Door met hen te praten, leerde ik hoe ik mijn manier van communiceren moest aanpassen bij een doelgroep. Ik gebruikte makkelijkere woorden en was geduldiger. Dit hielp me om beter te begrijpen wat er speelde en hoe ik hen kon helpen. 

Wat heeft jou het meest positief verbaasd afgelopen periode?  

Ik was positief verrast door hoe bereid de medewerkers waren om mee te werken. Ze waren open en enthousiast tijdens de interviews. Dit had ik niet verwacht, omdat ze al meer dan 20 jaar in het magazijn werken en ik dacht dat ze weerstand zouden bieden tegen veranderingen. Ik heb ook geleerd hoe belangrijk inclusieve technologie is. Het gebruik van hulpmiddelen die iedereen kan gebruiken, maakt een groot verschil in hoe efficiënt en prettig mensen kunnen werken. 

In het magazijn zijn ze blij met de resultaten van het onderzoek, bij TINT zijn we dankbaar voor de inzet die Mohamed heeft getoond! Wil je meer weten over dit onderzoek? Neem dan contact op via tint@lucrato.nl

Gerelateerde artikelen

Innovatie en Inclusie: Maud's tijd bij TINT

  • Inclusieve technologie
  • Nieuws
  • TINT Apeldoorn
  • Trainee

Iedere acht maanden start er een nieuwe innovatiemedewerker bij TINT. Dit zijn trainees uit het programma van Fast Forward. Zo waait er steeds een nieuwe wind door de TINT en worden de lopende projecten vanuit een iets ander perspectief voortgezet. Het traineeship van Maud zit er alweer op! 

afscheid

Studentverhaal: onderzoek naar de impact van een Operator Support System

  • Inclusieve technologie
  • Operator Support System
  • Studentverhaal

Wij hebben Kelvin gevraagd iets te vertellen over zijn stage bij TINT. Kelvin studeert Toegepast Psychologie aan het Saxion en heeft vorig schooljaar stagegelopen bij TINT. Hij heeft zich tijdens zijn stage verdiept in het Operator Support System, een innovatieve technologie voor mensen die beschut werk uitvoeren. Kelvin vertelt jullie graag meer over de inhoud van zijn stage. Aanleiding voor het onderzoek “TINT heeft namens Lucrato twee ...

Operator Support System

Met Speaksee naar succes: Peter’s verhaal over slechthorendheid en werk

  • Inclusieve technologie
  • Lichamelijk Knelpunt
  • Nieuws
  • Speaksee

De Speaksee is een innovatief apparaat voor mensen die slechthorend of doof zijn. Met behulp van AI-technologie wordt spraak omgezet naar tekst. Bij vergaderingen, in de klas of in een gesprek thuis is een tolk niet meer nodig wanneer de gebruiker op het scherm kan meelezen wat gezegd word en onmiddellijk kan reageren.

gebruik van Speaksee

Empathieverhoging bij werkgevers: Een toolbox voor een inclusieve werkvloer

  • Duurzame inzetbaarheid
  • Inclusieve technologie
  • Kennisdeling
  • Nieuws

Christian, voormalig Toepast Psychologie student bij TINT, heeft in opdracht van Lucrato onderzoek gedaan naar empathieverhoging bij werkgevers. De opdracht kwam voort uit de bevinding dat werknemers met een afstand tot de arbeidsmarkt vaak verzuimen wanneer ze geplaatst worden bij externe opdrachtgevers. Volgens de betrokken consulenten heeft dit voornamelijk te maken met een gebrek aan empathie en begrip vanuit werkgevers. Empathie speelt een cruciale rol in het creëren van een inclusieve werkomgeving, waarin meer ruimte ontstaat voor werknemers met verschillende talenten en achtergronden.