Best practice: inclusieve technologie in een kantooromgeving
Hoe maak je in een kantooromgeving gebruik van inclusieve technologie? Rabobank deelt hun best practice.
Het Nederlandse bedrijfsleven kampt met een chronisch personeelstekort. Een potentieel grote bron van nieuwe collega’s zijn mensen die nu nog aan de kant staan. Omdat zij afstand ervaren. Of te lang buiten het arbeidsproces hebben gestaan. Deze mensen met ondersteunende inclusieve technologie inzetbaar krijgen voor uitdagend werk is de corebusiness van de Technohub Inclusieve Technologie Apeldoorn (TINT). Een samenwerkingsverband tussen innovatieve bedrijven en organisaties, onderwijs en werkleerbedrijf Lucrato. Sinds 2021 is er ook een fysieke hub bij Werkleerbedrijf Lucrato. Hier wordt geëxperimenteerd met de educatieve inzet van slimme technologie. De winst? Leren makkelijker maken en meer mensen met een arbeidsbeperking duurzaam aan het werk krijgen en houden.
Lees hier het volledige impactinterview
De leden van het consortium lichten toe hoe zij in een samenwerkingsverband de inzet van technologie onderzoeken en stimuleren. Waarbij kennis brengen én halen voor alle consortiumleden van belang is. Onder andere door learning communities waaraan bedrijven en studenten deelnemen.
TINT Apeldoorn maakt impact door:
Lees hier het volledige impactinterview van Technohub Inclusieve Technologie Apeldoorn.
Ben je een bedrijf in de regio van Apeldoorn en zou je graag aansluiten TINT Apeldoorn of wil je meer weten of wat TINT Apeldoorn kan betekenen? Neem vrijblijvend contact met ons op.
Hoe maak je in een kantooromgeving gebruik van inclusieve technologie? Rabobank deelt hun best practice.
Een feestelijke ochtend op vrijdag 11 februari bij Werkleerbedrijf Lucrato in Apeldoorn. De opening van de eerste fysieke hub is een feit.
Hoe zorg je dat iemand met bijvoorbeeld autisme in jouw organisatie kan werken? Saxion is een onderzoek gestart met de insteek hoe kan Saxion mensen met autisme middels inclusieve technologie en inclusief herontwerp duurzaam werk geven.
Werkleerbedrijf Lucrato, IJssel Technologie en Saxion hebben samen onderzoek gedaan naar de inzet van Operator Support System (OSS). Welke geleerde lessen zijn er opgedaan en wat zijn de belangrijkste opbrengsten.