Groenonderhoud makkelijker en slimmer met de Groen-app

Hoe zorg je dat medewerkers in de groenvoorziening hun werk goed kunnen doen, zonder eindeloos gedoe met groepsapps, telefoontjes en planningen? Bij IJmond Werkt, waar Erwin van Hardeveld destijds directeur was, ontstond het idee om dit slimmer aan te pakken. Het resultaat is de Groen-app: een praktische en overzichtelijke oplossing die groenonderhoud niet alleen efficiënter maakt, maar ook leuker.

  • Best practice
  • Groen-app
  • Nieuws

De ontwikkeling

Samen met TNO werd eerst een AI-tool ontwikkeld die aan de hand van foto’s kan beoordelen hoe goed het groenonderhoud is uitgevoerd. Vervolgens kreeg Anchiano, het bedrijf van Bob Westerink, de vraag om dit idee door te vertalen naar een app. Bob en zijn team begonnen niet met programmeren, maar gingen eerst in gesprek met de mensen die er dagelijks mee zouden werken: de medewerkers in het groen. Welke informatie hebben zij nodig? Hoe willen ze die ontvangen? Wat werkt handig en wat juist niet? Op basis van hun feedback werden schermen ontworpen, getest en verbeterd. Zo ontstond een app die niet alleen slim is, maar bovenal gebruiksvriendelijk en volledig afgestemd op de praktijk.

Een nieuwe standaard van werken

De Groen-app en de afgeleide Grijs-app, maakt alweer vier jaar communicatie overzichtelijker en zorgt dat berichten direct bij de juiste persoon terechtkomen. Onduidelijke groepsapps zijn daardoor verleden tijd. Berichten en taken kunnen eenvoudig vooraf worden ingepland en bij afwezigheid neemt een collega het werk moeiteloos over. Gemeenten zijn aangesloten, afspraken zijn inzichtelijk en veranderingen in de planning worden meteen doorgegeven. Het resultaat is rust en duidelijkheid in het werk, waardoor medewerkers met meer trots en betrokkenheid aan de slag gaan en gemeenten merken dat afspraken beter worden nagekomen.

Wat begon als een idee van Erwin van Hardeveld is, dankzij de samenwerking met Bob Westerink en zijn bedrijf Anchiano, uitgegroeid tot een groot succes. Vandaag de dag werken er al dertien bedrijven dagelijks met de Groen-app, vaak zelfs als hun enige communicatiekanaal. Het heeft de samenwerking versterkt, de communicatie verbeterd en het werkplezier vergroot!

Interesse?

Benieuwd hoe de Groen-app ook jouw organisatie kan helpen? Neem contact met ons op via tint@lucrato.nl en ontdek samen de mogelijkheden. Belangrijk om te weten is dat de technologie onderdeel is van het TINT-West-Brabant netwerk. Bezoekers kunnen er niet direct mee aan de slag, maar samen met ons verkennen we graag wat er mogelijk is.

Maak groenonderhoud overzichtelijker, slimmer en leuker met de Groen-app van Erwin van Hardeveld en Bob Westerink.

Recente artikelen

Wat is inclusie?

  • Inclusie
  • Kennisdeling
  • Nieuws

Bij TINT Apeldoorn, geloven wij sterk in het creëren van een inclusieve arbeidsmarkt. Inclusie is niet alleen een waardevol streven, maar ook een essentieel onderdeel van op de juiste manier benutten van arbeidspotentieel. Om dit belangrijke thema verder te belichten, heeft student Stijn een kennisclip ontwikkeld die dieper ingaat op wat inclusie betekent en hoe we dit kunnen bevorderen.

Lees meer
Groenonderhoud makkelijker en slimmer met de Groen-app

Vertaaloortjes: een gamechanger in Apeldoorn (en omstreken)

  • Anderstaligen
  • Nieuws
  • Vertaaltechnologie

Het verkrijgen van geschoolde medewerkers is in sommige branches erg lastig, de komst van de anderstaligen biedt daarbij mogelijkheden. Echter worden bedrijven daardoor ook geconfronteerd met drempels en uitdagingen op het gebied van communicatie en taal. Taalcoaching kan een goede duw in de rug bieden maar, door gebruik van vertaaloortjes gaat het nóg een stap verder.

Lees meer
Groenonderhoud makkelijker en slimmer met de Groen-app

OSS: wat is het, wat kan het, wat doet het?

  • Nieuws
  • Operator Support System
  • Verstandelijk knelpunt

Een Operator Support Systeem, afgekort als OSS, is een baanbrekende toepassing van Augmented Reality (AR). Digitale informatie wordt hiermee naadloos geprojecteerd op de echte wereld. Dit geavanceerde systeem maakt gebruik van essentiële componenten, waaronder een beamer, een Kinect-sensor en speciale software.

Lees meer
Groenonderhoud makkelijker en slimmer met de Groen-app

TINT Apeldoorn over learning community inclusieve technologie

  • Learning community
  • Nieuws

CLIC-IT sprak met Julia Bakker, innovatiemedewerker van TINT Apeldoorn over de learning community. Welke stappen zijn er gezet, wat maakt de community zo sterk en waar moet je opletten.

Lees meer
Groenonderhoud makkelijker en slimmer met de Groen-app

Onderzoek bij TINT Apeldoorn: Saxion en Aventus-studenten leveren belangrijke bijdragen

  • Inclusieve technologie
  • Learning community
  • Nieuws
  • Onderzoek

In goede samenwerking tussen TINT Apeldoorn, Aventus en Saxion hebben talentvolle studenten zich op uitdagende onderzoeksprojecten gestort. Deze projecten, uitgevoerd tijdens hun stage of afstuderen, hebben mooie inzichten opgeleverd. Hierbij een opsomming van de verschillende onderzoeken van afgelopen periode.

Lees meer
Groenonderhoud makkelijker en slimmer met de Groen-app

Cobot op de werkvloer

  • Cobot
  • Inclusieve technologie
  • Nieuws

Vanaf nu heeft Lucrato een cobot op de werkvloer ingezet voor het palletiseren van dozen. De cobot is aangeschaft door Saxion en in bruikleen (huur) voor één jaar bij Lucrato.

Lees meer
Groenonderhoud makkelijker en slimmer met de Groen-app